Protokół Nr 16/09
Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 20 kwietnia 2009 roku
Obradom przewodniczył Tomasz Gęsicki –Przewodniczący Komisji.
W spotkaniu uczestniczyło 7 członków komisji. Frekwencja 100%
( lista obecności w załączeniu do niniejszego protokółu ).
Przewodniczący komisji powitał wszystkich zebranych i poinformował,
że tematem posiedzenia jest „Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę
z ujęcia w Dobrzyniu nad Wisłą oraz zbiorowego odprowadzania ścieków
na terenie miasta Dobrzyń nad Wisłą”.
Udział w posiedzeniu komisji brał Pan Roman Składanowski – insp ds. zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
Średni koszt 1 oczyszczalni wyniósł 10.557,48 zł na to składa się:
- dokumentacja,
- mapki,
- koszt insp. nadzoru,
- badania geolog.
- budowa.
Wg wstępnego rozpoznania wykonanych zostanie 30 szt. oczyszczalni ścieków składających się z osadnika gnilnego i drenażu rozsączającego, które zalicza się do rozwiązań określonych ogólnie jako naturalne. Gleba dzięki zdolnościom samo oczyszczającym , które wykorzystuje się w systemach indywidualnego oczyszczania ścieków, skutecznie chroni środowisko naturalne przed zanieczyszczeniem przy bardzo małym zużyciu energii. Występuje możliwość estetycznego w komponowania w krajobraz. Cechuje ją prostota eksploatacji oraz niskie koszty oczyszczania.
Jest to zgodne z „Programem ogólnym budowy kanalizacji sanitarnej
na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą”. Budowa takich oczyszczalni przyczynia się do:
1.Likwidacji nieszczelnych szamb zlokalizowanych przy indywidualnych gospodarstwach, a zanieczyszczających wody gruntowe;
2.Eliminacji odpadów powstających w trakcie okresowego oczyszczania szamb;
3.Zlikwidowania bezpośredniego dzikich włączeń ścieków do wód powierzchniowych.
Zainteresowanie budową tych oczyszczalni jest duże. Indywidualna osoba ponosi koszt w wys. 2.644,37 zł. Na dzień dzisiejszy wpłynęło 106 podań. Mamy już opracowanych 17 dokumentacji. Kolejność budowy przydomowych oczyszczalni wyznaczana jest w zależności od daty wpływu podania / decyduje kolejność zaewidencjonowana w sekretariacie /. Był różny status zamożności mieszkańców i w związku z tym należność była rozkładana na raty. Ta forma płatności uległa zmianie ponieważ płatności wyglądały różnie i nie były terminowe. Obecnie zgodnie z zarządzeniem burmistrza zainteresowani muszą wpłacić zaliczkę w wys. 2500 zł. Nie wiemy jeszcze kto z zainteresowanych taką kwotę zaliczki będzie mógł wpłacić i w związku z tym nie ma sensu robić dokumentacji. Musimy skierować do osób, u których jest już sporządzona dokumentacja zapytanie o możliwość dokonania wpłaty. Jeżeli odpowiedź będzie negatywna musimy sprawę budowy oczyszczalni odłożyć, a następna osoba z listy będzie brana pod uwagę.
Dokładne rozeznanie w tej sprawie będzie w miesiącu maju.
Wniosków brak.
Protokółowała: Przewodniczący Komisji
Tomasz Gęsicki
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-09-17 11:26