Uchwała nr V/23/11
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 14 lutego 2011 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2011 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. D oraz lit. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1241 ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu w wysokości 25.751.050,00 zł, z tego:
- bieżące w wysokości 23.903.640,00 zł,
- majątkowe w wysokości 1.847.410,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1.
- plan finansowy dochodów na zadania zlecone zgodne z załącznikiem Nr 3.
§ 2
1. Wydatki budżetu w wysokości 24.242.061,00 zł, z tego:
- bieżące w wysokości 22.601.511,00 zł,
- majątkowe w wysokości 1.640.550,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.
- plan finansowy wydatków na zadania zlecone zgodnie z załącznikiem Nr 3.
2. Wydatki na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
Nadwyżka budżetowa w wysokości 1.508.989,00 zł przeznaczona jest na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 121.400,00 zł przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Rozchody budżetu w wysokości 1.630.389,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
- Spłaty pożyczek otrzymanych na sfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 771.058,00 zł
- Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów – 859.331,00 zł
§ 5
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 621.400,00 zł, w tym na:
a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000,00 zł,
b) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 121.400,00 zł,
§ 6
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 96.866,00 zł,
2) celową w wysokości – 54.000,00 zł,
z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 7
Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta i Gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 551.532,00 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 70.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 8
Określa się plan przychodów i wydatków wydzielonego rachunku.
1) przychody 308.883,00 zł,
2) wydatki 308.883,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 9
Określa się wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
1) dochody w wysokości 23.500,00 zł,
2) wydatki w wysokości 23.500,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 10
Ustala się dochody w kwocie 100.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 100.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
§ 11
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 284.101,00 zł do dyspozycji sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi;
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 13
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań
z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 621.400,00 zł, w tym na:
a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000,00 zł,
b) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 121.400,00 zł,
2) do dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących, także wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia, a także zmian w planie finansowym rachunku dochodów własnych;
4) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązywania od 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
Opublikowano dnia 23.03.2011 pod numerem 2011.71.514
Przewodniczący Rady Miejskiej
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2011-03-10 09:44
- zmodyfikował: Jarosław Nowińskiostatnia modyfikacja: 2012-11-05 13:42
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2012-09-25 10:52