Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 31.03.2021
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
Numer identyfikacyjny REGON
00052743400000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
dobrzyn@dobrzyn.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
janusz.krysztop@dobrzyn.pl
Telefon kontaktowy
542530521
Data
2021-03-30
Miejscowość
Dobrzyń nad Wisłą
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
Powiat
Powiat lipnowski
Gmina
Dobrzyń nad Wisłą (miasto)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?
[ X ] NIE
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?
[ X ] NIE
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] TAK
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
W budynku Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą dla osób poruszających się na wózku nie są dostępne pomieszczenia znajdujące się na piętrze. Do pomieszczeń na parterze budynku zapewniony jest dostęp dla wszystkich osób ze szczególnymi potrzebami. W dostępie tym zastosowano szczególne rozwiązanie architektoniczne w postaci podjazdu.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Liczba stron: 2
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url dobrzyn.pl
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-03-25
ID a11y-url bip.dobrzyn.pl
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-03-25
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Strona internetowa urzędu oraz BIP są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu trwających aktualizacji dostosowujących w/w strony do przepisów ustawowych.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych [ X ] NIE
e. Przesyłanie faksów [ X ] TAK
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? [ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
2
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] TAK
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?
[ X ] TAK
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu:
50
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego
Mając na uwadze brak możliwości dostępu osób ze szczególnymi potrzebami do pomieszczeń na piętrze budynku, jak również ze względu na stan epidemii COVID-19, zorganizowany został punkt przyjęć i załatwiania spraw interesantów na parterze budynku przy wejściu głównym. Do interesantów w tym punkcie przychodzą pracownicy urzędu.
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE
drukuj (Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 31.03.2021)
Metryka
- opublikował: Janusz Krysztopdata publikacji: 2021-03-31 15:17
- zmodyfikował: Agnieszka Zielińskaostatnia modyfikacja: 2022-04-11 09:26
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 31.03.2021 PDF
Metryka
- opublikował: Janusz Krysztopdata publikacji: 2021-03-31 15:31
drukuj (Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 31.03.2021 PDF)
Metryka
- opublikował: Janusz Krysztopdata publikacji: 2021-03-31 15:30
Dostępność cyfrowa strony internetowej-informacja
Informuje się, że w Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą trwają prace związane z zapewnieniem dostępności cyfrowej strony www. bip.dobrzyn.pl do wymogów ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848)
drukuj (Dostępność cyfrowa strony internetowej-informacja)
Metryka
- opublikował: Oliwia Ogrodowskadata publikacji: 2020-09-30 13:11
Deklaracja dostępności Strona internetowa Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
- Data publikacji strony internetowej: 2018-03-12
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-03-25
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych;
- pliki nie są dostępne cyfrowo;
- brak odpowiedniej struktury dla artykułów;
- obrazy nie posiadają tekstu alternatywnego;
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo;
- brak dostępu do treści za pomocą skrótów klawiatury.
Wyłączenia
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-25
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-03-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Janusz Krysztop.
- E-mail: janusz.krysztop@dobrzyn.pl
- Telefon: 54 253 05 21
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
- Adres: Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
ul. Szkolna 1
87-610 Dobrzyń nad Wisłą - E-mail: dobrzyn@dobrzyn.pl
- Telefon: 54 253 05 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
Toalety dla osób niepełnosprawnych nie są przystosowane.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W przypadku piętra brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. Pracownicy referatów prowadzą obsługę klienta niepełnosprawnego na korytarzu parteru budynku.
Metryka
- opublikował: Oliwia Ogrodowskadata publikacji: 2020-09-30 13:49
- zmodyfikował: Oliwia Ogrodowskaostatnia modyfikacja: 2020-09-30 13:49
Dane Koordynatora
Koordynator do spraw dostępności w Mieście i Gminie Dobrzyń nad Wisłą - Ryszard Machnowski- Sekretarz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą, tel. 54 253 05 22
Metryka
- opublikował: Agnieszka Zielińskadata publikacji: 2020-09-30 15:03