Protokół Nr XXI/2012
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 22 listopada 2012 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono, o godzinie piętnastej. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy
w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady dwudziestej pierwszej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło: 15 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
(listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu).
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował radnych, że w biurze rady wyłożony był protokół z obrad dwudziestej Sesji Rady Miejskiej i spytał czy są uwagi. Zastrzeżeń nie wniesiono w związku, z czym zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu. Rada jednogłośnie 15 głosami – za, przyjęła protokół dwudziestej Sesji.
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie odczytał proponowany porządek obrad,
a następnie zapytał czy są propozycje zmian do porządku obrad.
Burmistrz Miasta i Gminy wniósł o zmianę treści projektu uchwał w sprawie odwołania i powołania skarbnika z uwagi na to, że wpłynął nowy wniosek dot. zmiany terminu.
Janecki Kazimierz – radny. Uważam, że powinniśmy się do nowego wniosku
w sprawie przesunięcia terminu odejścia skarbnika przychylić. Tylko trzeba jasno i czytelnie określić termin odejścia pani skarbnik na emeryturę.
do punktu 2
Informację o pracy organu wykonawczego i pracy urzędu przedstawił Pan Ryszard Bartoszewski – z-ca Burmistrza.
/ Informacja w załączeniu do protokółu/
do punktu 3 p-pkt „a”
Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2012 rok omówiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
801 – Oświata i wychowanie.
-
Zmiany w paragrafach płacowych i pochodnych związane są ze zwiększeniem składki rentowej po stronie pracodawcy o 2% (kwoty te nie były zagwarantowane w żadnym budżecie jednostki organizacyjnej) oraz w związku z nieprzewidzianymi dodatkowymi zatrudnieniami na zastępstwa pracowników.
-
Wniesienie paragrafu podatku od nieruchomości – lokale mieszczą się w budynkach placówek oświatowych.
900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.
Przenosi się 10.000,00 zł z inwestycji: „Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę studni głębinowej z włączeniem do stacji uzdatniania wody w miejscowości Dobrzyń nad Wisłą, z przeznaczeniem na dwie inwestycje:
-
Zakup sprężarki do napowietrzania wody na wyposażenie stacji uzdatniania wody w miejscowości Chalin – 5.000,00 zł
-
Zakup sprężarki do napowietrzania wody na wyposażenie stacji uzdatniania wody w miejscowości Grochowalsk – 5.000,00 zł
926 – Kultura fizyczna i sport.
Zwiększenie dochodów DCSiT o 8.000,00 zł z przeznaczeniem na następujące wydatki:
-
Organizację i prowadzenie rozgrywek piłki nożnej DLF,
-
Przegląd i konserwację traktora-kosiarki, centrali telefonicznej, wymianę czujki w saunie
-
Wykonanie oceny ryzyka zawodowego
-
Odpis na ZFŚS
Dochody pochodzą z wpływów za ubiegły rok - 1.900,00 zł oraz z tytułu wpłat na „Dobrzyńską Ligę DLF” – 6.100,00 zł.
|
|
Pozostałe przeniesienia między paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Maria Pruchniewska – radna. Mam pytanie w dziale 801 pkt 2 jest mowa
o lokalach mieszkalnych w obiektach oświatowych i z tym związany podatek od nieruchomości. O jakie lokale chodzi.
Celina Witkowska – Skarbnik. Chodzi o mieszkania służbowe w obiektach oświatowych.
Dalszych pytań brak. Wobec czego Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 15.
Wyniki głosowania:
Za- 15;
Przeciw– 0;
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „b”
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013 rok omówiła Pani Grażyna Kiembłowska – insp. ds. wymiaru podatkowego
Określa się wysokość stawek podatku od nieruchomości na rok 2013,
w następującej wysokości:
-
od budynków lub ich części:
a) mieszkalnych - 0,62 zł od 1m2powierzchni użytkowej,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 17,68 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 8,32 zł od m2 powierzchni użytkowej,
d) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów
o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty, udzielające tych świadczeń - 4,16 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
e) pozostałych w tym:
- zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 5,20 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
- od budynków pomocniczych służących gospodarstwu domowemu np. szopki, stajenki, komórki, budynki gospodarcze, garaże - 2,08 zł od 1m² powierzchni użytkowej;
2) od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust. 3-7;
3) od gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,62 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni
wodnych - 4,16 zł od 1 ha powierzchni,
c) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,27 zł od 1 m2 powierzchni.
Zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki i grunty wykorzystywane na cele kulturalno – oświatowe, sportowe, grunty i budynki wykorzystywane na cele ochrony pożarowej oraz zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
Teresa Orbaczewska – radna. Czy można przegłosować zwiększenie podatków
o 4% dla wszystkich równo? Podtrzymuje stanowisko takie same, które przedstawiłam na spotkaniu stałych komisji albo zwiększymy o 4% dla wszystkich lub pozostawiamy na poziomie poprzedniego roku. Nie możemy dzielić społeczeństwa.
Ewa Tomczyk – radna. Ja chwilami czegoś nie rozumiem. Co zobligowało radnych, że druga część rady, która nie była za podwyższeniem podatków o 4% zmieniła nagle zdanie? Spotkania nieformalne mają jednak siłę działania większą.
Wanda Hetflajsz – radna. Coś jest tutaj nie tak. Głosowaliśmy za tym, że nie podnosimy podatków. Ja podtrzymuję to stanowisko takie w dalszym ciągu.
Kazimierz Janecki- radny. Na wspólnym posiedzeniu stałych komisji zdania były podzielone. Uważam, że jest to dobre posunięcie, aby podwyższyć podatki, ponieważ nie stać nas na to, aby utracić pieniądze do budżetu.
Sławomir Kowalewski – radny. To nie było żadne tajne spotkanie tylko spotkali się wszyscy przewodniczący stałych komisji, na którym uzgodniliśmy, że jednak zmienimy podatki podwyższając o 4%.
Maria Pruchniewska – radna. Coś mi tu się nie zgadza. Ja jestem przewodniczącą komisji oświaty i nie byłam zaproszona na to spotkanie.
Ryszard Dobieszewski – Burmistrz, to jest moja propozycja, jeśli chodzi o stawki podatkowe, ponieważ budżet kształtuje burmistrz, Państwo radni możecie to oczywiście zmienić.
Teresa Orbaczewska – radna. Apeluję o to, aby była zgodność dla wszystkich podmiotów o 4%.
Ludomir Bylicki – radny. Nie powinna Pani radna wywierać wpływu i apelować o głosowanie. Ja stawiam wniosek odnośnie podatku rolnego na kwotę 59 zł.
Teresa Orbaczewska – radna. Wracamy ponownie do dyskusji, kto jest biedny,
a kto bogaty. Uważam, że stawka 45 jest stawka sprawiedliwą dla wszystkich. Proszę o wykładnię prawną czy możemy wszystkie stawki głosować jednocześnie ze zwiększeniem o 4%.
Radca prawny – każdą uchwałę musicie Państwo podejmować oddzielnie, a tym samym glosowanie musi być również odrębne.
Kazimierz Janecki – radny. Uważam, że propozycja zwiększenia stawek podatkowych o 4% jest sprawiedliwa dla wszystkich. Nie możemy ludzi dzielić. To przecież nie znaczy, że ludziom w mieście żyje się lepiej.
Następnie Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2013 rok.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 15.
Za- 13;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 2.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „c”
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek od środków transportowych na 2013 rok.
Wobec braku pytań zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 15.
Za – 13;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 2.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „d”
Uchwałę w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego na 2013 rok omówiła Pani Grażyna Kiembłowska – insp. ds. wymiaru podatków.
Mirosław Mierzejewski – radny. Chcę postawić wniosek o obniżenie stawki, ponieważ jak wszyscy pamiętamy w rolnictwie była klęska nieurodzaju.
Teresa Orbaczewska – radna. Dlaczego Pan Burmistrz akurat obniżył ten podatek, ponieważ kwota 60,00 zł to nie jest zwiększenie o 4%.
Celina Witkowska – Skarbnik. Podatek rolny zawsze był podawany w pełnych złotówkach i stąd taka kwota. Nie pomyśleliśmy, że tak wyjdzie. To nie jest wina Pana Burmistrza. Kwota podatku po podwyżce 4% wynosi 60,32 zł.
Radca prawny – musicie państwo pamiętać, że na początku zawsze głosowany jest wniosek Pana Burmistrza.
Ludomir Bylicki – radny. Gdzie tutaj jest demokracja? Jeżeli chodzi o podatek od nieruchomości to podwyższamy o grosze w stosunku do podatku rolnego.
Wobec braku pytań i dyskusji Przewodniczący Rady Miejskiej zarządził glosowanie nad wnioskiem Burmistrza w kwestii podatku rolnego ze stawką 60,32 zł. Wniosek przeszedł głosami:
Za- 7;
Przeciw – 6;
Wstrz – 2.
Następnie został odczytany projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego na 2013 rok
i przystąpiono do głosowania.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 15.
Wyniki głosowania:
Za- 7;
Przeciw – 6;
Wstrz. – 2.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „e”
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Miejsko-Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2013-2015 omówił Pan Ryszard Bartoszewski – z-ca Burmistrza.
Zgodnie z art.2 ust.1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, zadania związane z przeciwdziałaniem narkomanii realizuje się przez odpowiednie kształtowanie polityki społecznej, gospodarczej, oświatowo – wychowawczej i zdrowotnej.
Ustawa wymienia szczegółowo grupy zadań, których realizacja powinna być prowadzona zgodnie z art.10 ust. 1 w postaci Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii. Miejsko-Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2015 został opracowany na podstawie diagnozy sporządzonej na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz dorosłych mieszkańców z terenu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą. Zawiera spis zadań oraz sposób ich realizacji, które nakłada na gminy cytowana ustawa.
Program adresowany jest do wszystkich mieszkańców miasta, a nie tylko osób mających problem z narkotykami. Ukierunkowany jest głównie na działania profilaktyczne, informacyjne i edukacyjne.
Wobec braku pytań Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za- 14;
Przeciw – 0;
Wstrz – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „f”
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2013 omówił Pan Ryszard Bartoszewski – z-ca Burmistrza.
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) nakłada na organy administracji publicznej obowiązek wykonywania zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi
w art. 3 ust. 3 ustawy prowadzącymi odpowiednio do terytorialnego zakresu działania organów administracji publicznej, działalność pożytku publicznego
w zakresie odpowiadającym zadaniom tych organów.
Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą, jako jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 w/w ustawy.
Wobec braku pytań i dyskusji Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 13;
Przeciw – 1;
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „g”
Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI/129/05 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 24 czerwca 2005 roku określającej zasady sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą oraz ustalenia wykazu nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi,
w których znajdują się lokale mieszkalne przeznaczone do sprzedaży, zmienionej Uchwałą Nr V/23/07 z dnia 29 marca 2007r. omówiła Pani Zofia Jóźwiak.
W uchwale podlegającej zmianie § 8 ma następujące brzmienie „ Ustala się następujące zasady sprzedaży w systemie ratalnym:
1. Nabywca zobowiązany jest do wpłacenia min. 50% ceny lokalu najpóźniej do dnia zawarcia umowy notarialnej.
2. Pozostała część ceny może być rozłożona max. na 3 raty roczne podlegające oprocentowaniu w stosunku rocznym równemu waloryzacji kwoty należnej przy zastosowaniu wskaźników zmian cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w drodze obwieszczeń w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski”.
3. Warunki uiszczania rat strony ustalą w protokóle rokowań.
4. Nieterminowa zapłata należnych rat i oprocentowania powoduje naliczenie odsetek ustawowych za opóźnienie w zapłacie.
5. Wierzytelność Gminy w stosunku do nabywcy lokalu, z tytułu ratalnej spłaty należności, podlega zabezpieczeniu, w szczególności przez ustanowienie hipoteki”.
Kwestie rozłożenia ceny lokalu mieszkalnego na raty, czas spłaty należności, wysokość pierwszej raty, określenie wysokości stopy procentowej rat oraz sposób zabezpieczenia niespłaconej części należności mieszczą się w zakresie kompetencji organu wykonawczego gminy, kształtującego w imieniu gminy treść zawieranej umowy przenoszącej własność nieruchomości lokalowej.
W związku z powyższym podjęcie uchwały przedstawionej w projekcie jest uzasadnione.
Maria Pruchniewska – radna. Jeżeli są przepisy, na które my nie mamy wpływu to, czemu my musimy podejmować uchwałę.
Zofia Jóźwiak – są zapisy wynikające z ustawy i my musimy to respektować. Uchwała, która jest obowiązująca zawiera zapis, w §8, który rada powinna uchylić, ponieważ chodzi o to, aby warunki sprzedaży były korzystniejsze dla lokatorów.
Zajączkowska Wioletta – radna. Uważam, że warunki wykupu lokali były szczegółowo określone. W uzasadnieniu powinna być podana podstawa prawna mówiąca o tym, co należy do kompetencji burmistrza. Uchwała powinna być jasno i przejrzyście skonstruowana, aby laik czytając to wiedział, o co chodzi.
Grażyna Habasińska – Sekretarz Urzędu. Zainteresowani będą na pewno doinformowani, przywołamy stosowny przepis, który podamy na stronie BIP.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
Wyniki glosowania:
Za- 12;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 2.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „h”
Projekt uchwały w sprawie zbycia działki oznaczonej numerem geodezyjnym 74 położonej w Dyblinie stanowiącej mienie komunalne gminy omówiła
Pani Agnieszka Zaborowska.
Działka Nr 74 położona w Dyblinie, jest gruntem rolnym. Do chwili obecnej użytkowana była przez nauczycieli szkół z terenu gminy. Umowy te zostały rozwiązane. W związku z faktem, iż Gmina nie prowadzi działalności rolnej, grunt został zaproponowany do sprzedaży. Zbycie może nastąpić w wyniku przetargu nieograniczonego.
Rzeczoznawca majątkowy w miesiącu listopadzie 2012r. przygotował operat szacunkowy gruntu – oszacowana wartość rynkowa prawa własności działki – 73.620zł.Biorąc powyższe pod uwagę wyrażenie zgody na zbycie przedmiotowej nieruchomości gruntowej jest uzasadnione.
Wobec braku pytań Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 13;
Przeciw – 0;
Wstrz – 1.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p –pkt „i”
Projekt uchwały w sprawie zbycia działki oznaczonej numerem geodezyjnym 149/4 położonej w Krojczynie, stanowiącej mienie komunalne gminy omówiła Pani Agnieszka Zaborowska.
Działka Nr 149/4 położona w Krojczynie, jest gruntem rolnym. Do chwili obecnej użytkowana była przez nauczycieli szkół z terenu gminy. Umowy te zostały rozwiązane. W związku z faktem, iż Gmina nie prowadzi działalności rolnej, grunt został zaproponowany do sprzedaży. Zbycie może nastąpić
w wyniku przetargu nieograniczonego.
Rzeczoznawca majątkowy w miesiącu listopadzie 2012r. przygotował operat szacunkowy gruntu – oszacowana wartość rynkowa prawa własności działki – 46.015zł. Biorąc powyższe pod uwagę wyrażenie zgody na zbycie przedmiotowej nieruchomości gruntowej jest uzasadnione.
Wanda Hetflajsz – radna. Pamiętam jak Pan Burmistrz swego czasu powiedział, że jeżeli uda się sprzedać działkę w Krojczynie to jest szansa na chodnik, ale
w tym temacie jest cisza jak na razie.
Wobec braku dyskusji Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 13;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 1.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „j”
Projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania działek stanowiących mienie komunalne gminy omówiła Pani Agnieszka Zaborowska.
Przedmiotowe działki stanowią drogę powiatową, którą wykonano w latach 1974-1976 i pokryto ze środków budżetowych Skarbu Państwa. Z wnioskiem
o nieodpłatne przekazanie zwrócił się do Gminy Zarząd Powiatu w Lipnie.
W chwili obecnej przedmiotowe działki stanowią własność Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ale technicznie utrzymywane są przez zarządcę drogi.
Biorąc powyższe pod uwagę wyrażenie zgody na nieodpłatne przekazanie na rzecz Zarządu Powiatu w Lipnie przedmiotowych nieruchomości drogowych jest uzasadnione.
Wobec braku pytań Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 14;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „k”
Projekt uchwały w sprawie zbycia działki oznaczonej numerem geodezyjnym 1236 położonej w Dobrzyniu nad Wisłą, stanowiącej mienie komunalne gminy omówiła pani Agnieszka Zaborowska.
Działka Nr 1236 położona w Dobrzyniu nad Wisłą przy ul. Podzamcze w ponad 50% stanowi skarpę o spadku do rzeki Wisły, na której zabudowa pod względem ekonomicznym nie jest opłacalna. Ponadto jest obciążeniem z uwagi na konieczność odpowiedniego jej zagospodarowania przeciwdziałającego zjawiskom osuwania.
Działka (w części – bez skarpy) od 2008r. wydzierżawiona jest Panu Jackowi Białoskórskiemu (właścicielowi działki sąsiedniej, na której znajduje się budynek mieszkalny) i poprawia zagospodarowanie jego działki. W dniu 14.09.2012r. Pan Białoskórski wystąpił z wnioskiem o wykup przedmiotowej działki. Z uwagi na położenie i ukształtowanie gruntu, działka może być zbyta bez przetargu, na rzecz wnioskującego, na poprawę zagospodarowania jego nieruchomości. Rzeczoznawca majątkowy w miesiącu listopadzie 2012r. przygotował operat szacunkowy gruntu – oszacowana wartość rynkowa prawa własności działki – 5.716zł.
Biorąc powyższe pod uwagę wyrażenie zgody na zbycie przedmiotowej nieruchomości gruntowej jest uzasadnione.
Maria Pruchniewska – radna. W związku z osuwiskami czy możemy tą działkę sprzedać, czy z tym nie będzie później kłopotów.
Agnieszka Zaborowska – odpowiednie zapisy będą w akcie notarialnym, zainteresowany ma dokonać nasadzeń i nie będzie rościł pretensji.
Wobec braku dalszych pytań przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 14;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „l”
Projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika omówił Burmistrz Miasta
i Gminy – Ryszard Dobieszewski.
Pani Witkowska Celina złożyła wniosek o odejście na emeryturę z dniem
1 kwietnia 2013 roku na zasadzie porozumienia stron. W związku z tym dzisiejszy projekt uchwały na mocy, której powinna być z tym dniem odwołana.
Pytań brak.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 13;
Przeciw – 0;
Wstrz – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 3 p-pkt „m”
Projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy omówił Burmistrz Miasta i Gminy – Ryszard Dobieszewski.
W związku z odwołaniem dotychczasowej Skarbnik Pani Celiny Witkowskiej, zaszła konieczność powołania nowego Skarbnika Gminy.
Proponuję powołanie na stanowisko Skarbnika Gminy kandydaturę Pani Agnieszki Ziółkowskiej.
Jest absolwentką 5-letnich studiów na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła również studia Podyplomowe w zakresie Rachunkowości i Finansów. Od 2003 roku pracuje
w tut. urzędzie na stanowisku podinspektora ds. księgowości.
Pani Agnieszka Ziółkowska spełnia wymogi formalne określone w art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych / Dz.U.Nr 157, poz. 1240 ze zm./.
Maria Pruchniewska – radna. Czy obowiązuje tryb konkursowy
na to stanowisko?
Radca prawny – to powołanie odbywa się na wniosek Burmistrza, także wyłączony jest tryb konkursowy. Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy z dniem 2 kwietnia 2013 roku i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 14;
Przeciw – 0;
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta, na Skarbnika Gminy powołana została Pani Agnieszka Ziółkowska.
do punktu 4
Wniosków nie zgłoszono.
do punktu 5
Ludomir Bylicki – radny. Chcę podsumować dzisiejszą sesję, jestem zniesmaczony poziomem głosowania. Demokracja wygrała. Jestem przekonany, że nic na wsi nie zrobimy. Musze jednak wskazać, że w drugim głosowaniu Pani radna była przeciw. Chciałem zwrócić uwagę na rozważenie zakupu tablicy elektronicznej wówczas nie będzie dyskusji na tym, kto i jak głosuje.
Wanda Hetflajsz – radna. Ja zgłaszałam to wcześniej i nie zgadzam się
z wynikiem głosowania stawki podatku rolnego.
Kazimierz Janecki- radny. Po co w takim razie byliście na spotkaniu
u Burmistrza zmieniliście zdanie, a nie trzymaliście się swojego zdania.
Teresa Orbaczewska – radna. Nasze głosowania powinny traktować wszystkich jednakowo.
Wanda Hetflajsz – radna. Mój głos wstrzymujący jest protestem na to, co dzisiaj się działo. Jest to wstyd dla nas wszystkich proszę zapisać mój głos, jako przeciwny.
Ewa Tomczyk – radna. Chciałam zaapelować do sołtysów, aby pozostawali do końca sesji i niech nie obrażają nas radnych za to jak głosujemy.
Podczas dyskusji zakwestionowane zostało głosowanie nad stawką w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego na rok 2013.
Radca prawny. Wobec zaistniałej sytuacji powinien być przegłosowany zgłoszony wniosek wcześniej na kwotę 59 zł.
Kazimierz Janecki – radny. Pytam w takim razie czy nie powinniśmy czasem założyć kamer na sali? To naprawdę cyrk.
Wanda Hetflajsz – radna. Jeżeli byśmy byli poważni to podatki były by uchwalone już wcześniej.
Teresa Orbaczewska – radna. Naprawdę nie wiem skąd się wzięła kwota 59 zł
i dlaczego mamy to głosować?
Ludomir Bylicki – radny. Nie igrajmy z granatem. Okazuje się, że będziemy mieli max stawkę.
Mirosław Mierzejewski – radny, wycofał wcześniejszy wniosek i zaproponował stawkę 60,00 zł.
Teresa Orbaczewska – radna. Uważam, że faktycznie powinna być video-rejestracja sesji. Stwierdzam, że panuje ogólny chaos i bałagan, który nie powinien mieć miejsca. Następnie przystąpiono do ponownego glosowania nad stawka podatku rolnego.
Pod głosowanie została poddana stawka 60,00 zł, ponieważ wyniki wcześniejszego głosowania zostały przez radna zakwestionowane.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 9;
Przeciw – 4;
Wstrz – 1.
Uchwała została podjęta ostatecznie na kwotę 60,00 zł.
do punktu 6
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady dwudziestej pierwszej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady dwudziestej pierwszej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała:
Renata Kwiatkowska
Przewodniczący Rady Miejskiej:
Henryk Domeradzki
Metryka
- opublikował: Rafał Opalczewskidata publikacji: 2013-06-20 13:23