Zarządzenie wewnętrzne Nr 27/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 24.09.2003.
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej
Zarządzam sporządzenie spisu:
- z natury
- poprzez potwierdzenie
- drogą weryfikacji
1. Rzeczowe składniki aktywów trwałych:
- środki trwałe
- środki trwałe w budowie
2. Wartości niematerialne i prawne
3. Rzeczowe składniki aktywów obrotowych:
- materiały jak paliwo i opał
4. Aktywa finansowe
- Środki pieniężne tj. Gotówka w kasie, środki pieniężne na rachunkach bankowych.
5. Należności i zobowiązania
6. Pozostałe aktywa i pasywa
- obce składniki , które zostały powierzone innym jednostkom w celu użytkowania
- własne składniki aktywów , które zostały powierzone innym jednostkom w celu użytkowania
7. Rodzaj inwentaryzacji składnika majątkowego , osoby materialnie odpowiedzialne, termin rozpoczęcia i zakończenia w/g załączonego planu inwentaryzacji – Załącznik Nr 1 .
8. Do składu komisji inwentaryzacyjnej powołuje się osoby wymienione w załączniku do Zarządzenia – Załącznik Nr 2.
9. Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych wyznaczam zespół spisowy w/g wykazu – Załącznik Nr 1
Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
10. Inwentaryzację należy przeprowadzić w/g planu inwentaryzacyjnego – Załącznik Nr 1 .
11. Arkusze spisowe ponumerowane wydano przewodniczącemu zespołu spisowego.
12. Arkusze spisowe wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
13. Wycenę należy dokonać w cenach ewidencji księgowej.
14. Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach.
15. Po zakończeniu spisu komisja przekaże arkusze spisowe do działu księgowości (P. Renata Barucha) w celu wyceny arkuszy spisowych.
16. Osoby materialne odpowiedzialne zobowiązują się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:
- oznaczenia wywieszkami, ułożenia w/g asortymentów, spryzmowania materiałów masowych,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (OT – przyjęcie środka trwałego, PT – przekazania – przyjęcia środka trwałego, LT – likwidacja środka trwałego, MT, MN – zmiana miejsca użytkowania środka trwałego, przedmiotu nietrwałego).
- Uporządkowanie ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
17. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych , członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisów w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogram spisów .
18. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji .
19. Wynik inwentaryzacji ( rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzony przez kierownika jednostki ) winne być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego .
20. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacji spisów rocznych winny być dostarczone do skarbnika w terminach ustalonych w harmonogramie.
21. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
22. Nadzór nad prawidłowością , kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się skarbnikowi .
23. Zarządzenie obowiązuje od dnia 24.09.2003 r
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej
Zarządzam sporządzenie spisu:
- z natury
- poprzez potwierdzenie
- drogą weryfikacji
1. Rzeczowe składniki aktywów trwałych:
- środki trwałe
- środki trwałe w budowie
2. Wartości niematerialne i prawne
3. Rzeczowe składniki aktywów obrotowych:
- materiały jak paliwo i opał
4. Aktywa finansowe
- Środki pieniężne tj. Gotówka w kasie, środki pieniężne na rachunkach bankowych.
5. Należności i zobowiązania
6. Pozostałe aktywa i pasywa
- obce składniki , które zostały powierzone innym jednostkom w celu użytkowania
- własne składniki aktywów , które zostały powierzone innym jednostkom w celu użytkowania
7. Rodzaj inwentaryzacji składnika majątkowego , osoby materialnie odpowiedzialne, termin rozpoczęcia i zakończenia w/g załączonego planu inwentaryzacji – Załącznik Nr 1 .
8. Do składu komisji inwentaryzacyjnej powołuje się osoby wymienione w załączniku do Zarządzenia – Załącznik Nr 2.
9. Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych wyznaczam zespół spisowy w/g wykazu – Załącznik Nr 1
Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
10. Inwentaryzację należy przeprowadzić w/g planu inwentaryzacyjnego – Załącznik Nr 1 .
11. Arkusze spisowe ponumerowane wydano przewodniczącemu zespołu spisowego.
12. Arkusze spisowe wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
13. Wycenę należy dokonać w cenach ewidencji księgowej.
14. Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach.
15. Po zakończeniu spisu komisja przekaże arkusze spisowe do działu księgowości (P. Renata Barucha) w celu wyceny arkuszy spisowych.
16. Osoby materialne odpowiedzialne zobowiązują się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:
- oznaczenia wywieszkami, ułożenia w/g asortymentów, spryzmowania materiałów masowych,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (OT – przyjęcie środka trwałego, PT – przekazania – przyjęcia środka trwałego, LT – likwidacja środka trwałego, MT, MN – zmiana miejsca użytkowania środka trwałego, przedmiotu nietrwałego).
- Uporządkowanie ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
17. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych , członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisów w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogram spisów .
18. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji .
19. Wynik inwentaryzacji ( rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzony przez kierownika jednostki ) winne być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego .
20. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacji spisów rocznych winny być dostarczone do skarbnika w terminach ustalonych w harmonogramie.
21. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
22. Nadzór nad prawidłowością , kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się skarbnikowi .
23. Zarządzenie obowiązuje od dnia 24.09.2003 r
| Lp.. | Pole spisowe | Osoby materialne odpowiedzialne | Spis na dzień | Termin rozpoczęcia Termin rozpoczęcia | Skład zespołu spisowego |
| 1. | Świetlica – Niebieska Linia | Renata Chęcka | 31.10.2003 | 03.11.2003 10.11.2003 | Od poz. 1 do poz. 10 1. Renata Chęcka 2. Krystyna Michalska 3. Andrzej Stępczyński 4. Kszysztof Habasiński |
| 2. | Świetlica - Szpiegowo | Ryszard Bartoszewski | |||
| 3. | Świetlica - Zbyszewo | Ryszard Bartoszewski | |||
| 4. | Klub Żeglarski | Ryszard Przybytek | |||
| 5. | Klub Żak | Renata Chęcka | |||
| 6. | Gimnazjum w Chalinie | Kazimierz Żołnowski | |||
| 7. | Klub sportowy MLKS w Dobrzyniu n. Wisłą | Dariusz Kaczkowski | |||
| 8. | Wodociągi wiejskie | Andrzej Wyszyński | |||
| 9. | Biblioteka w Dobrzyniu n. Wisłą | Zbigniew Koprowski | |||
| 10. | Biblioteka w Chalinie | Irena Lichocka | |||
| 11. | Budynek Urzędu Gminy w Dobrzyniu n. Wisłą | Ryszard Bartoszewski | 31.10.2003 | 03.11.2003 14.11.2003 | 1. Renata Chęcka 2. Andrzej Stępczyński 3. Magdalena Sujka 4. Krzysztof Habasiński |
| 12. | Mienie komunalne | Jacek Nowakowski | 31.10.2003 | 03.11.2003 14.11.2003 | Od poz. 12 do poz.14 1. Andrzej Nawrocki 2. Roman Składanowski 3. Agnieszka Zaborowska 4. Sławomir Kowalewski |
| 13. | Mienie komunalne Lecznica dla zwierząt | Andrzej Stępczyński Zofia Jóżwiak Sylwester Kluszczyński | |||
| 14. | OSP budynki | Maria Antonowicz | |||
| 15. | Gotówka w kasie | Irena Zawidzka | 31.12.2003 | 31.12.2003 05.01.2004 | 1. Krystyna Furmańska 2. Ewa Witkowska 3. Grażyna Kiembłowska 4. Kszysztof Habasiński |
| 16. | Grunty, wartości niematerialne i prawne, należności i zobowiązania, środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych, składniki majątkowe w magazynie urzędu K-to 310 | Dział księgowości | 31.12.2003 | 31.12.2003 15.01.2004 | 1. Krystyna Furmańska 2. Ewa Witkowska 3. Grażyna Kiembłowska 4. Renata Chęcka 5. Krzysztof Habasiński 6. Andrzej Stępczyński |
| Lp. | Imię i Nazwisko | Stanowisko | Funkcja w komisji |
| 1. | Edmund Ryczkowski | Inspektor ds. Obrony cywilnej | Przewodniczący |
| 2. | Ewa Sobocińska | Kierownik USC | Z-ca przewodniczącego |
| 3. | Renata Kwiatkowska | Inspektor ds. Obsługi Rad | Sekretarz |
| 4. | Maria Antonowicz | Inspektor ds. p. Poż. | Członek |