Szybkie linki

Menu

Banery

-

Informacje

ilość odwiedzin tej strony: 1108
ostatnia aktualizacja tej strony:
2005.05.24 09:31
ostatnia aktualizacja w BIP:
2017.10.17 11:53

Treść strony

P R O T O K ÓŁ Nr 16)01

obrad Komisji Oświaty, Zdrowia i Spraw Socjalnych, z dnia 2001-05-29.


Obecni na obradach 9 osób w)g listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokółu.
Ponadto w obradach uczestniczyli : Grzegorz Mazurek –Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Dobrzyniu n. Wisłą oraz dyrektorzy placówek oświatowych z terenu miasta i gminy Dobrzyń n. W.

Obrady miały charakter wyjazdowy, bowiem celem Komisji było zaznajomienie się w poszczególnych placówkach oświatowych z efektami prac remontowych
od sierpnia 2000 roku oraz zapoznanie się z pilnymi potrzebami z zakresu prac remontowych i adaptacyjnych do końca bieżącego roku..

W Przedszkolu Samorządowym zrobione zostało docieplenie budynku i elewacja
zewnętrzna, potrzeby do końca roku to wymalowanie czterech izb, remont werandy
(podłoga i sufit ) oraz przebudowa pieców i kominów.
W budynku szkoły podstawowej i publicznym gimnazjum w Dobrzyniu n. W
W minionym roku kontynuowano elewację zewnętrzną budynku, łącznie z wymianą kilku okien.
W roku bieżącym będzie zakończona elewacja oraz kompleksowa wymiana okien.
Dyrektor „ZOS” poinformował, że jeżeli kwota wynikająca z przetargu będzie korzystna, wówczas rozszerzy się zakres robót. Jedynym zagrożeniem nie zakończenia robót w czasie wakacji, być może, mogą być odwołania ze strony firm przystępujących do przetargu. Poinformował również, że zostały zakończone roboty poprawkowe w zakresie remontu dachu na budynku szkoły.
Po zakończeniu elewacji zewnętrznej do pilnych należą : budowa placu apelowego oraz naprawa ogrodzenia. Cały czas trwają prace przy modernizacji obecnego boiska szkolnego, w roku bieżącym planuje się zrobienie bieżni. Jednak docelowo należy pomyśleć o drugim boisku na gruntach położonych naprzeciwko kompleksu szkolnego. Jeżeli chodzi o wnętrze budynku to zachodzi potrzeba przegrodzenia szkół na I piętrze i piwnicy, dokończenie łazienek. W dalszym ciągu bolączką dyrekcji szkół jest zły stan podłóg, w wielu izbach lekcyjnych wykrusza się podłoże, odklejają się płytki. W ubiegłym roku udało się w trzech izbach lekcyjnych zrobić podłogi szwedzkie i należałoby kontynuować ich wymianę.
Ponadto konieczne do wykonania jest położenie dwóch warstw lakieru na sali gimnastycznej.
W budynku szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum w Chalinie –
przeprowadzono prace adaptacyjne dla rozdzielenia szkół, a w związku z tym wykonano cały wachlarz prac budowlano-malarskich, zrobiono ścianki działowe dla wygospodarowania dwóch izb lekcyjnych po 60 m2 każda oraz ich wymalowanie. Dyrektor szkoły – Zbigniew Kaźmierkiewicz wyjaśnił, że w roku bieżącym planuje zakończenie inwestycji, bowiem budowa szkoły realizowana jest
- 2 -

od roku 1987, w tym okresie dokonano wielu zmian w porównaniu ze wstępnym projektem, m.in. zmiana funkcji użytkowej na wiejski ośrodek zdrowia, pomieszczenia dla poczty i telekomunikacji i.t.p.
Aby uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu i funkcjonowanie szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne jest wykonanie wielu prac i uzgodnień, między innymi inwentaryzacji geodezyjnej i budowlanej, dokonanie zmian projektowych, wykonanie badań p.poż.,sanitarnych i b.h.p.
Potrzeby do realizacji w okresie wakacyjnym to pomalowanie ciągów komunikacyjnych, wykonanie elewacji, zabezpieczenie i pomalowanie otworów okiennych od strony zachodniej zewnętrznej oraz sukcesywna naprawa blacharki.
W budynku szkoły podstawowej w Mokowie – w okresie wakacyjnym będzie kontynuacja malowania reszty izb lekcyjnych oraz pokoju nauczycielskiego i jednej łazienki, ponadto nieodzowny jest remont dachu na budynku szkoły, chociaż w miejscach newralgicznych.
Dyrektor szkoły zwrócił się z wnioskiem do Komisji, aby za jej pośrednictwem Zarząd Miasta i Gminy wygospodarował środki finansowe w wysokości 10.000 zł
na urządzenie 5 stanowisk komputerowych, celem wprowadzenia zajęć z informatyki.
W budynku szkoły podstawowej i publicznym gimnazjum w Krojczynie –
w roku 2000 przeprowadzono szereg prac adaptacyjnych dla oddzielenia szkół,
przebudowano sanitariaty i założono nową glazurę podłogową i ścienną, zabudowany został łącznik ścianką działową, zaadaptowano część holu na izbę przedszkolną, pomalowano trzy izby lekcyjne oraz wszystkie pomieszczenia po przeprowadzonych pracach adaptacyjnych. Ponadto doprowadzono do stanu pełnej używalności podłogę w sali gimnastycznej poprzez położenie dwóch warstw lakieru antyślizgowego.
Pilnymi potrzebami do realizacji w okresie wakacji jest położenie papy i jej posmarowanie na dachu łącznika oraz naprawa blacharki, ponieważ w chwili obecnej każdy deszcz powoduje zalewanie ścian, konieczny jest także demontaż ścianki działowej dla stworzenia izby lekcyjnej dla 30 uczniów.
Ponadto planuje się dokończyć adaptację magazynu na siłownię.
W budynku szkoły podstawowej w Płomianach – dokończone zostały prace elewacji zewnętrznej budynku, w jednej izbie lekcyjnej założono podłogę szwedzką oraz urządzono bibliotekę szkolna po wolnej izbie lekcyjnej.
Pilną potrzebą jest budowa sanitariatów, ponieważ dzieci nadal korzystają z ubikacji usytuowanych na zewnątrz budynku szkoły.
W budynku szkoły podstawowej w Dyblinie – dokonano adaptacji jednego pomieszczenia i pobudowano sanitariaty oraz pobudowane zostało szambo.
Pomalowane zostały pomieszczenia po pracach adaptacyjnych oraz izby lekcyjne.
Potrzeby zgłoszone przez Panią dyrektor to pobudowanie sanitariatu na piętrze,
w chwili obecnej są już zakupione płytki, a prace te najlepiej byłoby wykonać systemem gospodarczym, malowanie sali gimnastycznej oraz wymiana pieca centralnego ogrzewania.
- 3 -

W każdej z wizytowanych placówek oświatowych, dyrektorzy usilnie prosili dyrektora Zespołu Obsługi Szkół o zasilenie pracownikami z Urzędu do wykonania planowanych prac w okresie wakacji, szczególnie w zakresie malowania pomieszczeń. Dyrektor wyjaśnił, że w roku bieżącym prognozy są wyjątkowo pesymistyczne, jeżeli chodzi o potencjał siły roboczej, bowiem na dzień dzisiejszy wiadomo, że nie będą przyjęci pracownicy w ramach robót publicznych i interwencyjnych, ponieważ Powiatowy Urząd Pracy nie dysponuje środkami finansowymi na zatrudnienie. Ponadto w sierpniu odbędą się dożynki gminno-
diecezjalne, a to wiąże się z ogromem prac przygotowawczych, co w konsekwencji
może destabilizować planowane roboty w szkołach.

Na tym obrady Komisji zostały zakończone.

Protokółowała : Przewodniczący Komisji

mgr Dariusz Kłobukowski
  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2005-05-24 09:31

Adres

Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą

ul. Szkolna 1
87-610 Dobrzyń nad Wisłą

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 54 253 05 00
fax +48 54 253 10 06

e-mail: dobrzyn@dobrzyn.pl

Godziny

Godziny urzędowania

poniedziałek 7.30 - 15.30
wtorek 7.30 - 15.30
środa 7.30 - 15.30
czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.30 - 15.30

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.