Dobrzyń nad Wisłą, dnia 25.03.2020r.
OŚiGW.6220.1.6.2020
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ) oraz art. 63 ust. 1, 4 ,art. 64 ust. 1 , ust.3 , art. 66 i art. 68 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie , udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2020 , poz.283,284, 322.) , a także § 3 ust. 1 pkt 80 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r. Poz.1839), na wniosek P.H.U. ,,Czarniak,, Pani Małgorzata Czarniak dla przedsięwzięcia pn: ,,Realizacja przedsięwzięcia polegającego na skupie złomu i metali kolorowych w Dobrzyniu nad Wisłą, działki nr 1091/2 i 1095, powiat lipnowski, województw o kujawsko – pomorskie,, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie
postanawiam
I. Nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla wnioskowanego przedsięwzięcia.
II. Zgodnie z treścią art. 68 ust. 2 pkt 2b uouioś wskazuję zakres i szczegółowość wymaganych danych pozwalających scharakteryzować przedsięwzięcie, rodzaje oddziaływań oraz elementy środowiska wymagające szczegółowej analizy poprzez przeprowadzenie w raporcie:
1. W zakresie klimatu akustycznego:
Analizy oddziaływania projektowanej inwestycji na klimat akustyczny z uwzględnieniem wszystkich źródeł hałasu funkcjonujących na terenie zadania, w tym ruchu pojazdów.
b) Opisu aktualnego stanu klimatu akustycznego.
c) Rozwiązań chroniących oraz działań minimalizujących wpływ inwestycji na środowisko, zwłaszcza w zakresie oddziaływania na klimat akustyczny.
2. W zakresie ochrony powietrza atmosferycznego:
3. W zakresie lokalizacji i zagospodarowania terenów sąsiednich:
b) Wskazania oddziaływań skumulowanych zamierzenia z istniejącymi, projektowanymi i planowanymi przedsięwzięciami na terenie, a także w sąsiedztwie analizowanego terenu.
4. W zakresie gospodarki wodno-ściekowej:
a) Sposoby zabezpieczenia gruntu i wód podziemnych przed zanieczyszczeniami na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.
b) Przedstawienie planowanych rozwiązań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej zarówno na etapie realizacji jak i eksploatacji przedsięwzięcia, w tym: podanie źródła zaopatrzenia inwestycji w wodę wraz z wyliczeniem zapotrzebowania na wodę na poszczególne cele, przedstawienie sposobu postępowania ze ściekami socjalno-bytowymi oraz wodami opadowymi.
c) Określenie budowy geologicznej oraz warunków hydrogeologicznych otoczenia projektowanego przedsięwzięcia, wraz z określeniem potencjalnego wpływu inwestycji na środowisko gruntowo-wodne (zwłaszcza pierwszy poziom wodonośny).
d) Wskazanie w obrębie jakich jednolitych części wód (JCWP, JCWPd) zlokalizowane jest przedsięwzięcie. Określić statut oceny wód zgodnie z planem gospodarowania wodami (dobry/zły), ocenę ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych (zagrożone/niezagrożone jednolity części wód powierzchniowych i podziemnych.
e) Odniesienie się do art. 81 ust. 3 uouioś, w tym wyjaśnienie wraz ze szczegółowym uzasadnieniem i odwołaniem do przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r., poz. 310 tj.), czy przedsięwzięcie może spowodować nieosiągnięcie celów środowiskowych zawartych w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły. Odpowiedź szczegółowo uzasadnić odwołując się do zapisów ww. dokumentu.
5. W zakresie ochrony przyrody:
1. Oceny zgodności przedsięwzięcia z ograniczeniami:
a) względem gatunków chronionych i ich siedlisk, wynikającymi z art. 51, 52 i 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55 tj.).
2. Oceny wpływu i skutków realizacji przedsięwzięcia na:
3. Analizy zasięgu i skutków realizacji przedsięwzięcia wraz z ustaleniem zakresu niezbędnych do podjęcia działań minimalizujących i kompensujących na:
c) korytarze ekologiczne i szlaki migracji zwierząt pozostające w zasięgu
oddziaływania inwestycji;
d) bioróżnorodność;
e)walory krajobrazu.
6. W zakresie szkód w środowisku:
a) Analizę możliwości wystąpienia szkody w środowisku podczas realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.
b) Wskazanie sposobu postępowania w przypadku zaistnienia szkody lub bezpośredniego zagrożenia szkodą w środowisku podczas realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.
7. W zakresie gospodarki odpadami:
a) Przeanalizowanie gospodarki odpadami, w tym podanie:
d) Szczegółowy opis sposobów i miejsc magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów oraz zabezpieczeń jakie będą stosowane w celu wyeliminowania ich negatywnego oddziaływania na środowisko.
e) Szczegółowy opis prowadzonego procesu zbierania odpadów, w tym m.in. podanie etapów wykonywanych czynności, wykazu stosowanych urządzeń.
Oceny i analizy, o których mowa powyżej należy przeprowadzić dla fazy przygotowania i eksploatacji przedsięwzięcia, uwzględniając oddziaływanie skumulowane pochodzące od przedsięwzięć sąsiadujących, również planowanych do realizacji.
III. Zgodnie z treścią art. 68 ust. 2 pkt 2c uouioś wskazuję następujące zakresy i metody badań wpływu na poniższe elementy środowiska:
1. W zakresie ochrony przyrody: przeprowadzić inwentaryzację przyrodniczą ze szczególnym uwzględnieniem weryfikacji występowania siedlisk chronionych gatunków ptaków oraz nietoperzy w obrębie obiektu budowlanego objętego inwestycją oraz roślinności porastającej obiekt oraz znajdującej się w jego bezpośrednim sąsiedztwie, która może ulec likwidacji lub przekształceniu w związku z realizacją inwestycji.
Metody oraz terminy badań należy dostosować do biologii i ekologii gatunków potencjalnie występujących w zasięgu inwestycji oraz uwzględniając dobre praktyki w tym zakresie, np. określone w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska GIOŚ. Zebranie wyników powinno być przeprowadzone w sezonach zgodnych z wymaganiami ekologicznymi poszczególnych grup gatunków i siedlisk przyrodniczych.
2. W zakresie oddziaływania na klimat akustyczny należy:
a) określić zagospodarowanie i przeznaczenie terenu zgodnie z art. 113 i 115 cyt. ustawy Prawo ochrony środowiska oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r. poz. 112). Rejony występowania terenów wymagających ochrony akustycznej zaznaczyć na mapie i wyróżnić ze względu na uwarunkowania akustyczne. Przy określaniu zagospodarowania i przeznaczenia terenu uwzględnić następujące wymagania:
— jeśli w obszarze potencjalnego oddziaływania przedsięwzięcia obowiązują zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (m.p.z.p.), określić przeznaczenie terenów chronionych akustycznie w tym planie i dodatkowo, uzyskać informacje z właściwej jednostki samorządu terytorialnego (wydane nie wcześniej niż trzy miesiące od daty przedłożenia raportu) o aktualnym sposobie zagospodarowania i wykorzystania ww. terenów, które w danym m.p.z.p. przeznaczone są pod tereny chronione akustycznie;
— dla terenów, które nie są objęte aktualnie obowiązującym m.p.z.p., a znajdują się w potencjalnym obszarze oddziaływania akustycznego przedsięwzięcia, dołączyć prawidłowo sformułowaną opinię danego organu gminy dotyczącą faktycznego aktualnego (tzn. data wydania nie wcześniej niż trzy miesiące od daty przedłożenia raportu) zagospodarowania tych terenów.
b) Wskazać do jakiego rodzaju terenu należą, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Informacje przedstawione w opinii powinny w jednoznaczny sposób wskazywać granice terenów wymagających ochrony akustycznej. Opinię organu gminy załączyć do raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
c) Określić oddziaływanie projektowanego przedsięwzięcia na środowisko, w postaci izolinii poziomu dźwięku odpowiadających dopuszczalnym poziomom hałasu, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, zróżnicowanych ze względu na rodzaj terenu.
d) Określić wartości poziomów hałasu na granicy najbliższych terenów wymagających ochrony przed hałasem zlokalizowanych w sąsiedztwie przedsięwzięcia.
e) Przedstawić informacje, dotyczące przyjętego modelu obliczeniowego propagacji hałasu. Przeprowadzona symulacja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego, przy zastosowaniu rekomendowanego programu do obliczeń rozprzestrzeniania hałasu w środowisku.
IV. Raport o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia winien odpowiadać wymogom z art. 66 ust. 1 pkt 1, 2, 2a, 2b, 3, 3a, 3b, 4, 5, 6, 6a, 7, 8, 9, 11, 11a, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 19a, 20, ze szczególnym uwzględnieniem pkt. 1 lit. d, pkt. 3b, pkt 6a, lit. a i g, pkt. 7 oraz pkt. 15 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Z przedłożonych materiałów wynika, że projektowane przedsięwzięcie polegać będzie na realizacji punktu skupu złomu i metali kolorowych na terenie działek nr 1091/2 i 1095 zlokalizowanych w Dobrzyniu nad Wisłą. Teren posiada łączna powierzchnię 1260 m2. Punkt skupu będzie wyposażony w kontenery i pojemniki na zbierane odpady, kontener biurowy oraz wagę samochodową. W ramach planowanego przedsięwzięcia przewiduje się utwardzenie całego terenu oraz ogrodzenie z płyt betonowych. Szacunkowa ilość odpadów zbieranych w ramach przedsięwzięcia wyniesie ok. 10 Mg/miesiąc, Planowana inwestycja położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowo - handlowo-usługowej.
Planowana inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, na podstawie § 3 ust.1 pkt 83 lit. a), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1839).
Uwzględniając uwarunkowania wynikające z art. 63 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko między innymi charakter inwestycji będący źródłem emisji pyłu i hałasu do otoczenia oraz położenie w bliskim sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowej uznano, że dla powyższego przedsięwzięcia zachodzi potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Uzasadnienie
W dniu 8.01.2020 r. P.H.U. ,,Czarniak,, Pan Małgorzata Czarniak wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. ,,Realizacja przedsięwzięcia polegającego na skupie złomu i metali kolorowych w Dobrzyniu nad Wisłą, działki nr 1091/2 i 1095, powiat lipnowski, województwo kujawsko – pomorskie,,,
Do wniosku załączona została karta informacyjna przedsięwzięcia oraz mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1: 2000 .
Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą zwrócił się z pismem Nr OŚiGW .6220.1.2020 z dnia 16.01.2020r. o uzupełnienie wniosku o opłatę skarbową oraz dostarczenie wersji elektronicznej KIP co uzupełniono w dniu 28.01.2020r. Następnie Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą wydał obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Nr OŚiGW .6220.1.1.2020 z dnia 7.02.2020r.
Wystąpił również z wnioskiem do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy , Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie oraz do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem z dnia 27 lutego 2020r.znak: WOO.4220.179.2020.J.O. wezwał Burmistrza Miasta i Gminy do uzupełnienia wniosku , który został uzupełniony pismem Nr OŚiGW .6220.1.5.2020 z dnia 2.03.2020r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie opinią z dnia 3 marca 2020 roku znak: N.NZ-42-3-4/613/20 wyraził opinie , że dla powyższego przedsięwzięcia zachodzi potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem z dnia 16 marca 2020r .znak: WOO.4220.179.2020.J.O.2 wyraził opinię, że istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko..Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie wyraziły opinię znak WA.ZZŚ.7.435.1.64.2020.AK z dnia 9.03.2020r. że dla powyższego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zaliczane jest w aktualnym stanie prawnym do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzanie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane .
W odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w art. 63 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tutejszy Organ przeanalizował rodzaj i charakter planowanej inwestycji, usytuowanie przedsięwzięcia zważywszy na możliwe zagrożenia dla środowiska , jak również rodzaj i skalę możliwego oddziaływania.
Rodzaj, parametry techniczne oraz zasięg planowanego oddziaływania przedmiotowej inwestycji na środowisko zaliczają ją do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko wymienionych w cyt. Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r., § 3 ust. 1 pkt 83 lit. a): „punkty do zbierania, w tym przeładunku: złomu, z wyłączeniem punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych".
W odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w art. 63 ust. 1 uouioś, tutejszy Organ przeanalizował rodzaj i charakter planowanej inwestycji, usytuowanie przedsięwzięcia, zważywszy na możliwe zagrożenia dla środowiska, jak również rodzaj i skalę możliwego oddziaływania.
Dla omawianego terenu brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania terenu. W ocenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, brak uregulowań w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego skutkuje chaotycznym lokalizowaniem przedsięwzięć, a także nie zapewnia prawidłowego rozwoju poszczególnych obszarów gminy.
Na obszarze projektowanego zadania nie występują obszary: wodno-błotne, inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek, obszary wybrzeży i środowisko morskie, obszary górskie lub leśne; obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych; obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000, oraz pozostałe formy ochrony przyrody, obszary na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia, obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, przylegające do jezior, jak również obszary ochrony uzdrowiskowej.
Omawiane zadanie zostanie usytuowane w granicach Gminy Dobrzyń nad Wisłą, w obszarze o małej gęstości zaludnienia.
Planowane przedsięwzięcie będzie zlokalizowane poza obszarami chronionymi w myśl ustawy o ochronie przyrody, w tym poza wyznaczonymi, mającymi znaczenie dla Wspólnoty i projektowanymi przekazanymi do Komisji Europejskiej obszarami Natura 2000.
Przedsięwzięcie polegać będzie na realizacji punktu skupu złomu i metali kolorowych na terenie działek nr 1091/2 i 1095, zlokalizowanych przy ul. Skaszewskiej i Zduńskiej w Dobrzyniu nad Wisłą.
Dotychczas działki wykorzystywane były jako parking dla samochodów ciężarowych na potrzeby firmy PHU CZARNIAK.
W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia utwardzony zostanie cały teren o łącznej powierzchni 1260 m2 oraz planuje się ustawić:
Planuje się zbieranie odpadów złomu na poziomie 10 Mg/ miesiąc.
Dostawy i wywozy odpadów będą odbywać się pojazdami ciężarowymi realizowanymi nieregularnie. Do czynności załadunkowych i rozładunkowych wykorzystywany będzie wózek widłowy. Zakłada się, że punkt zbierania odpadów będzie czynny wyłącznie w porze dziennej. Nie przewiduje się pracy w godzinach nocnych. Po zebraniu odpowiedniej ilości odpadów będą one przekazywane do odzysku uprawnionym odbiorcom odpadów.
Istotnym w przedmiotowej sprawie jest fakt, iż zakład graniczy bezpośrednio z zabudową chronioną akustycznie. Projektowane zadanie będzie przede wszystkim źródłem emisji hałasu do środowiska.
W fazie eksploatacji instalacji występować będą źródła emisji hałasu, źródło komunikacyjne oraz z maszyn obsługujących załadunek i rozładunek kontenerów — ładowarki kołowej i samochodu ciężarowego — hakowca.
Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko ma na celu dostarczenie organom administracji materiału pozwalającego na ocenę dopuszczalności danego przedsięwzięcia w określonej lokalizacji ze względu na panujące uwarunkowania środowiskowe. Decyzje podejmowane w kwestiach dotyczących ochrony środowiska, mimo iż dotyczą indywidualnych podmiotów, wywierają wpływ na środowisko będące dobrem publicznym, dobrem ogółu członków społeczeństwa.
Należy zaznaczyć, iż działalność związana z przetwarzaniem odpadów często budzi obawy lokalnej społeczności. W związku z tym, niezbędne jest przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i zapewnienia udziału społeczeństwa w prowadzonym postępowaniu.
Stwierdzono zatem, iż dla planowanej inwestycji konieczne jest sporządzenie raportu oddziaływania na środowisko.
W opracowywanym raporcie należy dokonać oceny i omówić oddziaływanie zamierzenia na klimat akustyczny. Do raportu dołączyć należy materiały kartograficzne ustalające granice poszczególnych kategorii terenów objętych ochroną akustyczną, sporządzone na podstawie obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku ich braku wyznaczone zgodnie z art. 115 ww. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. Autorzy raportu muszą zapewnić: jak najlepszy stan akustyczny środowiska, za który uznaje się osiągnięcie co najmniej poziomu hałasu dopuszczalnego, określonego w ww. rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku.
W przypadku jeśli sporządzone w ramach raportu analizy: akustyczna oraz rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu wykażą, że wartości poziomu hałasu i substancji w powietrzu będą zbliżone do dopuszczalnych, organ wydający decyzję środowiskową powinien rozważyć nałożenie w decyzji środowiskowej obowiązku przeprowadzenia analizy porealizacyjnej.
Ponadto, raport powinien zawierać analizę oddziaływań przedsięwzięcia na klimat i jego zmiany (mitygacja — łagodzenie zmian klimatu) oraz wpływ klimatu i jego zmian na zamierzenie (adaptacja do zmian klimatu), na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane zostanie w obszarze dorzecza Wisły, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz. U. z 2016 r., poz. 1911).
Zbieranie odpadów niesie ryzyko zanieczyszczenia gruntu i wód podziemnych, dlatego raport powinien wskazać usytuowanie przedsięwzięcia względem zlewni i jednolitych części
wód oraz zidentyfikować cele środowiskowe dla wód, na które mogłoby oddziaływać, zgodnie z art. 56, 57, 59 i ew. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, w kontekście art. 81 ust. 3 uouioś, a także powinna zostać przeprowadzona analiza zawierająca kwestie wymienione w sentencji, w tym wskazująca czy i w jaki sposób przedsięwzięcie będzie oddziaływać na cele środowiskowe wyznaczone dla jednolitych części wód.
Niezbędne jest również podanie podstawowych informacji na temat warunków geologicznych i hydrogeologicznych terenu, w tym warstw wodonośnych i ich izolacji w miejscu realizacji inwestycji, a także podanie kierunku spływu wód podziemnych.
W związku z powyższym, raport powinien zawierać podstawowe informacje na temat warunków gruntowych i hydrogeologicznych terenu oraz zabezpieczeń środowiska gruntowo-wodnego, w tym również rozwiązań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej. Analizy w opracowywanym raporcie wymaga również potencjalne zagrożenie powstania szkody w środowisku, w tym możliwość zanieczyszczenia wód powierzchniowych i podziemnych na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia oraz omówienie postępowaniu na wypadek wykrycia ewentualnego zagrożenia.
Podczas eksploatacji inwestycji będą zbierane odpady, w związku z tym raport winien zawierać informacje na temat rodzaju i ilości zbieranych odpadów; sposobów (np. kontener, pojemnik itp.) oraz miejsc ich magazynowania, wraz z określeniem zabezpieczeń jakie będą stosowane w celu wyeliminowania ich negatywnego oddziaływania na środowisko (np. szczelne podłoże, inne zabezpieczenia przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, niekontrolowanym rozprzestrzenianiem się odpadów itp.), a także określać sposób dalszego postępowania z nimi.
W związku z możliwym wpływem inwestycji na gatunki chronione i ich siedliska stwierdzono potrzebę przeprowadzenia dla przedmiotowej inwestycji procedury oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie raportu zawierającego wyniki i analizy, pozwalające na ocenę stanu lokalnych zasobów cennych gatunków i siedlisk przyrodniczych, które powinno być przeprowadzone w sezonach zgodnych z wymaganiami ekologicznymi poszczególnych grup gatunków i siedlisk przyrodniczych oraz ustalenia stosowanych działań minimalizujących i kompensujących utratę stwierdzonych elementów środowiska przyrodniczego.
Reasumując, biorąc pod uwagę przede wszystkim charakter i rodzaj oraz skalę inwestycji, w oparciu o art. 63 uouioś, tut. Organ stwierdził potrzebę przeprowadzenia dla przedmiotowego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko, a tym samym sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.
Ponadto , w zakresie lokalizacji i zagospodarowania terenów sąsiednich należy dokonać w raporcie analizy możliwych konfliktów społecznych związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji, a jak również ocenić oddziaływanie skumulowanego zamierzenia z istniejącymi , projektowanymi i planowanymi przedsięwzięciami w sąsiedztwie analizowanego terenu.
Reasumując, biorąc pod uwagę przede wszystkim charakter, rodzaj skale inwestycji, w oparciu o art. 63 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tutejszy Organ stwierdził potrzebę przeprowadzenia dla przedmiotowego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko , a tym samym sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.
Jednocześnie biorąc pod uwagę charakter i skalę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Organ zgodnie z art. 68 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ustalił powyższy zakres raportu.
Pouczenie
Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku , ul. Kilińskiego 2 za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Burmistrz Miasta i Gminy
Piotr Wiśniewski
Otrzymują:
Do wiadomości:
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie
- Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie we Warszawie