BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>URZĘDU MIASTA I GMINY W DOBRZYNIU NAD WISŁĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĘDU MIASTA I GMINY W DOBRZYNIU NAD WISŁĄ

  • Sprawy do załatwienia »
  • Ewidencja Ludności »
  • Zameldowanie noworodka »

Zameldowanie noworodka

 

 

-         zameldowania noworodka na pobyt stały dokonuje się z urzędu w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy, na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez urząd stanu cywilnego, który sporządził akt, bez konieczności wypełniania formularza „ zgłoszenie pobytu stałego”, datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia ( dotyczy dzieci urodzonych na terenie RP),

-         w zastępstwie osoby zobowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny, albo inna osoba,

-         za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę,

-         dzieci urodzone poza granicą RP melduje się na ogólnie przyjętych zasadach,

-         osobom meldowanym na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące numer PESEL nadawany jest z urzędu.

 

Wymeldowanie z pobytu stałego osoby zmarłej

 

 

-         wymeldowania z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy

na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu, przesłanego przez urząd stanu cywilnego, który akt ten sporządził, bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”.

  • opublikował: Dawid Gruszczyński
    data publikacji: 2011-03-07 13:27
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-12 16:41:26
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net