BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>URZĘDU MIASTA I GMINY W DOBRZYNIU NAD WISŁĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĘDU MIASTA I GMINY W DOBRZYNIU NAD WISŁĄ

  • Władze i Struktura »
  • Rada Miejska »
  • Komisje Rady Miejskiej »
  • Kadencja 2006-2010 »
  • Komisja Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego »
  • 2009 »
  • Protokół Nr 16/09 »

Protokół Nr 16/09

Protokół Nr 16/09

Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego
 z dnia  20 kwietnia  2009 roku

Obradom przewodniczył Tomasz Gęsicki –Przewodniczący Komisji.


W spotkaniu uczestniczyło 7 członków komisji. Frekwencja 100%


( lista obecności w załączeniu do niniejszego protokółu ).


Przewodniczący komisji powitał wszystkich zebranych i poinformował,
że tematem posiedzenia jest „Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę
z ujęcia w Dobrzyniu nad Wisłą oraz zbiorowego odprowadzania ścieków
na terenie miasta Dobrzyń nad Wisłą”.
Udział w posiedzeniu komisji brał Pan Roman Składanowski – insp ds. zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
Średni koszt 1 oczyszczalni wyniósł 10.557,48 zł na to składa się:
- dokumentacja,
- mapki,
- koszt insp. nadzoru,
- badania geolog.
- budowa.
                 Wg wstępnego rozpoznania wykonanych zostanie 30 szt. oczyszczalni ścieków  składających się z osadnika gnilnego i drenażu rozsączającego, które zalicza się do rozwiązań określonych ogólnie jako naturalne. Gleba dzięki zdolnościom samo oczyszczającym , które wykorzystuje się  w systemach indywidualnego oczyszczania ścieków, skutecznie chroni środowisko naturalne przed zanieczyszczeniem przy bardzo małym zużyciu energii. Występuje możliwość estetycznego w komponowania w krajobraz. Cechuje ją prostota eksploatacji oraz niskie koszty oczyszczania.
Jest to zgodne z „Programem ogólnym budowy kanalizacji sanitarnej
na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą”. Budowa takich oczyszczalni przyczynia się do:
     1.Likwidacji nieszczelnych szamb zlokalizowanych przy indywidualnych   gospodarstwach, a zanieczyszczających wody gruntowe;
     2.Eliminacji odpadów powstających w trakcie okresowego oczyszczania szamb;
     3.Zlikwidowania bezpośredniego dzikich włączeń ścieków do wód powierzchniowych.
       Zainteresowanie budową tych oczyszczalni jest duże. Indywidualna osoba ponosi koszt w wys. 2.644,37 zł.  Na dzień dzisiejszy wpłynęło 106 podań. Mamy już opracowanych 17  dokumentacji.  Kolejność budowy przydomowych oczyszczalni wyznaczana jest w zależności od daty wpływu podania / decyduje kolejność zaewidencjonowana w sekretariacie /. Był różny status zamożności mieszkańców i w związku z tym należność była rozkładana na raty. Ta forma płatności uległa zmianie ponieważ płatności wyglądały różnie i nie były terminowe. Obecnie zgodnie z zarządzeniem burmistrza zainteresowani muszą wpłacić zaliczkę w wys. 2500 zł. Nie wiemy jeszcze kto z zainteresowanych taką kwotę zaliczki będzie mógł wpłacić i w związku z tym nie ma sensu robić dokumentacji. Musimy skierować do osób, u których jest już sporządzona dokumentacja zapytanie o  możliwość dokonania wpłaty. Jeżeli odpowiedź będzie negatywna musimy sprawę budowy oczyszczalni odłożyć, a następna osoba z listy będzie brana pod uwagę.
Dokładne rozeznanie w tej sprawie będzie w miesiącu maju.
Wniosków brak.

Protokółowała:                                                                 Przewodniczący Komisji
                                                                                        Tomasz Gęsicki

  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2009-09-17 11:26
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-01 15:49:58
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net