BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>URZĘDU MIASTA I GMINY W DOBRZYNIU NAD WISŁĄ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĘDU MIASTA I GMINY W DOBRZYNIU NAD WISŁĄ

  • Prawo lokalne »
  • Zarządzenia »
  • Zarządzenia 2008 »
  • Zarządzenie Nr 21/08 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 02 października 2008r »

Zarządzenie Nr 21/08 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 02 października 2008r

   ZARZĄDZENIE NR 21

BURMISTRZA MIASTA I GMINY DOBRZYŃ NAD WISŁĄ
z dnia 02 października 2008r.


w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu na 2009 rok.



Na podstawie art. 30 ust. 2 z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity) DZ. U. nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późniejszymi zmianami oraz Uchwały Nr VII/46/03 Rady Miejskiej w Dobrzyniu nad Wisłą z dnia 31 października 2003r.

Burmistrz Miasta i Gminy zarządza, co następuje:
§1.



Do przedłożenia projektu budżetu miasta i gminy na 2009 rok zobowiązane są:
1) jednostki organizacyjne gminy:

  • Zespół Obsługi Szkół
  • Biblioteka Publiczna
  • Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Dobrzyński Dom Kultury „ ŻAK "

§2.

W zakresie opracowania projektu budżetu na 2009 rok obowiązują zasady i materiały planistyczne zgodnie z uchwałą Nr VII/46/03 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 października 2003 roku, tj. zestawienie winno zawierać:
  1. nazwę tytułu dochodowego czy wydatkowego wraz z §, wykonanie na 30.09 roku bieżącego, przewidywane wykonanie roku bieżącego, projekt planu opracowywanego budżetu,
  2. wykaz zadań inwestycyjnych z uwzględnieniem m.in.:
  •  nazwa i lokalizacja inwestycji,
  • termin realizacji,
  • wykonanie do końca bieżącego roku,
  • całkowita wartość kosztorysowa, w tym wartość robót budowlanych i zakupów,
  • dotychczas poniesione nakłady,
3) informację o stanie mienia komunalnego przedstawioną zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia z uwzględnieniem m.in.:
  • wyszczególnienie składników mienia komunalnego,
  • wartość początkowa na dzień 01.01.2008 roku wraz z ilością i wartością,
  • wartość na dzień 30.09.2008 roku wraz z ilością i wartością,
  • przychody i rozchody,
  • dane dotyczące rodzaju praw majątkowych,
  • planowane dochody do uzyskania w bieżącym roku,
  • plan dochodów na 2008 rok,
  • opis dokonanych zmian w mieniu komunalnym zaistniałych w ciągu roku (01.01.2007r. - 30.09.2008r.) i opis nieruchomości nieskomunalizowanych.


Ustala się następujące wskaźniki do opracowania planów finansowych:

Dochody:

  • podatek od nieruchomości
      w/g załącznika nr 1
  • podatek rolny

      39,00 zł za 1 dt. X 2,5 dt. tj. 97,50 zł od 1 ha przeliczeniowego

  •  podatek od środków transportowych

      w/g Uchwały Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą nr XXXIV/90/06 z dnia 19.10.2006

  • ze zwyżką do 3%
  • czynsze mieszkaniowe

       zgodnie z obowiązującą Uchwałą Nr XX/121/05 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 29 kwietnia 2005 roku ze zwyżką minimalną 10%

  • czynsze za dzierżawy gruntu i lokale użytkowe

Zgodnie z Uchwałą Nr XV/78/04 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 25 sierpnia 2004 roku (§ 2 pkt. 3, tj. raz w roku o wskaźnik zmian cen konsumpcyjnych zakłada się 2%)

  • -    oplata od posiadania psów

stawka opłaty od jednego psa wynosi 10,00 zł

Wydatki

  • wynagrodzenia osobowe pracowników urzędu wzrost - 5%
  • wynagrodzenia nauczycieli - wzrost 5% od I - VIII i od IX - XII - 5%
  • składki na Fundusz Pracy - 2,45%
  • naliczenie Funduszu Świadczeń Socjalnych

zgodnie z przepisami ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335, ost. zm. Dz. U. z 2005 r. Nr 90,poz. 757) oraz ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, ost. zm. Dz. U. z 2005 r. Nr 10, poz. 71)

  • pracowników urzędu na 1 etat - 934,00 zł
  • nauczycieli na 1 etat - 2.350,00 zł
  • emeryci i renciści obsługi na 1 osobę - 156,00 zł
  • emeryci i renciści nauczyciele na 1 osobę 877,00 zł

-    pozostałe wydatki bieżące planować należy stosując wzrost o 2,9% w stosunku do planowanych wydatków roku 2008.


Różne rozliczenia

  • część wyrównawcza subwencji - wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
  • część oświatowa subwencji - wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
  • udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych - wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
§4.



Zobowiązuje się w/w jednostki do złożenia stosownych materiałów w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2007 roku.

§5.


Wykonanie zarządzenia zleca się Skarbnikowi Miasta i Gminy.

§6.



Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.    

  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2009-05-15 22:51
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-28 14:24:57
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net